donderdag 28 januari 2016

De laatste paar dagen. Over de tentamens, naar de dokter, afscheidsdinners en Madrid

Hallooo, dit is alweer de laatste blog vanuit Spanje. Ik ben momenteel in Madrid met Ana (ja de eerste dagen in Barcelona was ik bij haar en ook de laatste dagen breng ik met haar door), nog even citytrippen voor ik zaterdag naar huis vlieg. Het is hier verrekte koud (max 10 graden) maar een leuke citytour houdt ons wel bezig en gister zagen we zelfs Will Smith bij de première van de Spaanstalige versie van Concussion (La verdad duele, ook wel: de waarheid doet zeer). Vanavond willen we naar een flamenco show, ik ben benieuwd of het lukt.

De afgelopen drie weken stonden in het teken van tentamens, maar de dag dat ik terugkwam in Barcelona (eigenlijk s nachts) uit Nederland werd ik ziek. Een infectie dus ik had maandag een tentamen maar moest daarna naar de dokter om pilletjes te vragen enzo. Het tentamen was vreselijk en ik zou er nog drie hebben op donderdag en vrijdag die week (tussen 11 en 15 januari). De ervaring bij de dokter was interessant. Lorena Had me naar haar huisarts verwezen omdat dat makkelijk inschrijven was voor buitenlanders zei ze. Ik moest me inschrijven bij de doktersassistente die me vervolgens allerlei papieren gaf die ik moest tekenen. En daarna zei ze: wacht daar maar dan word je wel geroepen. Dus ik wachten. En ja ik werd na een kwartier tussen alleen maar oude mensen zittende opgeroepen. Ze gingen een lijst af met namen. De helft bleek er niet te zijn. En dus mocht ik al vrij vlot (hoe lang zou het geduurd hebben als iedereen er wel was geweest?) de dokter zei dat ze even wilde controleren of ik niet enge ziektes had, dus ik moest woensdags bloed komen prikken en kreeg verder een recept mee. Die moest je dan inleveren bij een farmacia (apotheek/drogist) en dan kreeg je de receptgeneesmiddelen mee (die je dus niet krijgt als je geen recept inlevert maar het Is een gewone drogisterij verder, waar je ook zelfzorggeneesmiddelen kunt kopen, en ze zitten op elke hoek van de straat). Daarbij moest ik me overal legitimeren en mijn internationale zorgpas laten zien. Kostte dan iets van 5 euro per pakje antibiotica ofzo, super goedkoop!

Nou en ik dus pillen slikken, proberen goed te slapen en tentamens te leren. Uiteindelijk kon ik woensdag regelen dat ik een van de twee tentamens op donderdag kon verschuiven naar een week later. Dat Was wel fijn, dus even meer spreiden van de examens. De andere tentamens gingen maar zo zo (ik heb helaas inmiddels een onvoldoende terug op een van die tentamens).

Die week begon ook het afscheidsrondje van iedereen die om de beurt weg ging. Van mijn vrienden van gbu en ICB ben ik echt de laatste die weggaat qua semester studenten. Eerst ging Michael weg, die zaterdag ben ik wezen chillen met Evelien en Sarah en later nog met Dave m'n spaanse vriend die nog wat vriendinnen meenam. Super leuk. Veel te veel foto's en een leuke ervaring in een heuse skaterbar rijker :p maandag daarop Was het de beurt van Evelien om een afscheidsdinner te hebben, ook super leuk maar natuurlijk jammer. Toen had ik woensdag m'n laatste tentamen. Ging wel beter dan die andere drie. Ook nog bloedresultaten opgehaald, alles was normaal dus dat scheelde. Woensdagavond hadden we het surprise afscheidsdinner van Madeleine. Daarna Was het donderdag (whow really...) en sprak ik af met een Duitse gast die ik op bezoek bij Miriam in Bilbao in September had ontmoet. Die wilde wel afspreken want hij was op citytrip met een vriend in Barcelona. We gingen naar Tibidabo lopen, heel zwaar maar wel ongelofelijk leuk! Donderdag was het ook mijn laatste keer bij Awaken van de studentenavond van de kerk. Zo jammer maar wel tof om de nieuwe semesterstudenten te zien! Ik had zondag ook al twee nieuwe meiden uit de VS leren kennen en daarmee gingen we vrijdag nog afscheidslunchen voor Sarah ons verliet en terug ging naar Bielefeld, Duitsland en Inge was daar ook nog ff bij. Toen was het weekend en dat was leuk! Eindelijk ff rust :) en zondag in de kerk Was het een toffe dienst en wonder boven wonder zongen ze het liedje wat ik al anderhalve maand niet gehoord Had, het liedje wat me het meest geraakt Had in de tijd die ik in ICB heb doorgebracht. Glorious Ruins van Hillsong. Dat was echt tof!

Dinsdag had ik m'n eigen afscheidsdinner met drie vriendinnen van de universiteit. We hebben tapas gelegen bij een restaurant waar ik donderdag en vrijdag ook al was XD La Castanya, echt een aanrader :p

En gister ging ik dus met Ana naar MADRID. Het is echt een leuke stad, heel anders dan Barcelona. Wel heel veel regen vandaag gehad maar het is super de moeite waard. Die tour waar ik eerder over schreef was super interessant en ik heb veel geleerd over de oude stijl van gebouwen uit de tijd van de 15e tot 17e eeuw en het koningshuis van Spanje. Ook heb ik net een Flamencoshow gezien, Echt super vet!! Zelfs een hoogzwangere flamenco zangeres/danseres.

Morgen is Ana jarig, ik heb alleen geen cadeau voor haar. Een beetje dom. En dan weer terug naar Barcelona en s avonds inpakken, uit eten met de Internationale groep van Gbu en dan is het zaterdag tijd om te vertrekken. Ik wil niet naar huis maar ook wel weer wel. Maandag beginnen mijn Russische lessen aan de Rug al!!

Nou welterusten allemaal en tot snel! Foto's komen later :) xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten